När det förflutna jagar ikapp framtiden..

I Augusti 2010 fyllde jag i en ansökan om körkortstillstånd, gjorde en synundersökning samt betalade en avgift på 200kr för att min ansökan skall kunna behandlas..


6 månader senare slinker ett brev in genom brevinkastet, jag överlycklig förstås efter all väntan..
Öppnar brevet som talar om att jag måste lämna läkarintyg med tagna prover med tanke på mitt förflutna.
Jovisst, det är klart.. Fine!! Förstår väl jag med att jag skulle behöva!!
Vad jag INTE förstår, ska det behöva ta 6 månader för dom att skicka det där brevet med uppmaningen om ännu mera "att göra"!?

Nej, fan skärpning till transportstyrlesen är vad jag tycker!!

Man brukar säga, -Du har all tid i världen! Men NEJ, jag har ju inte det.. jag fyller 26 i år och jag vill ha ett körkort snart!!

Nu har jag iallafall äntligen fått brevet o vet hur jag ska gå vidare. Så ge mig ett år åtminstone, sen är jag nog garanterat ute o kör på vägarna!! Wish me luck!! ;)


/Katja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så rätt Katja! Myndigheter är hemska ibland

2011-01-13 @ 16:16:16
Postat av: Patrick

Det är klart att du ska få ta körkort,människor som har förändrat sitt liv till det bättre,ska självklart få en andra chans.

2011-01-13 @ 21:24:46
Postat av: Angelica din Hjärtebulle!

Bra katja på dom bara... men blir lite nervös när jag tänker på dig i en bil körandes ute bland folk!!! Har sett dej cyckla ;-) o det gick juh inte så bra när vi skulle cyckla till navestad :-O hahha virrpanna bakom ratten!

hehe skämta bara det kommer gå skit bra!!! Love U. You can do it!!!!!!!!

ses imorgon :-) ( Fin blogg förresten)

2011-01-17 @ 20:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0