Kommunikation.

Ord/Energi?

Att vi människor har språket, att vi har förmågan att med ord kunna förklara precis vad vi menar är väl helt fantasktiskt.
MEN..
Är inte språken, orden lite väl överskattade?
Jag kan tycka att vi människor ofta glömmer att det finns andra sätt att kommunicera.
Att kommunicera via att vi känner av varandras energier.
Till Exempel;
Du håller upp dörren för någon, personen som passerar säger ett enkelt tack.
Istället skulle personen kunna tacka genom att visa sin energi, genom ett leende t ex.
Förstår ni vad jag menar?
För mig känns det på något sätt mer äkta när man kommunicerar via energi och kroppspråk..
Det känns mer spontant istället för inpräntad artighet som ett tack.
När man kommunicerar med någon, människa eller djur och har förståelse för varann utan att prata kan det kännas som lite "magiskt", inte sant?
Så varför inte skippa onödiga ord i stunder då man faktiskt kan "tala" på annat sätt?
Kanske låter jättesnurrigt det jag skriver men i det stora hela är det jag vill ha sagt..
Att jag tycker vi borde känna av energier mer..
Le & sprid kärlek via din energi!


Kommentarer
Postat av: FREDRIKA PERSSON

Fin blogg, allt bra? :D

2011-05-16 @ 21:42:09
URL: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: FREDRIKA PERSSON

Sv; Härligt :D Jo de är på topp!

2011-05-17 @ 09:10:31
URL: http://frdrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0