Jag vill ha en fördomsfri planet..

Vilken morgon!

Grått & regnigt ute.
Usch!
Jag vill ha strålande solsken och värme så min själ blir glad.
Börjar få tillbaka min röst lite smått men är fortfarande hes som en kråka.
Skrek jag verkligen så mycket under VM-finalen?
Är det därför jag tappade rösten?
Mina grannar kanske kan svara på den frågan.

En fråga florerar på facebook:
Tycker du att homosexuella ska få adoptera barn?
Jag tänker..
-Ja, varför skulle dom inte få det?
Heterosexuell, homosexuell eller bisexuell spelar ingen roll, det påverkar inte förmågan och förutsättningar för att bli en bra förälder.
Och till er som tänker att nej det är inte OK att homosexuella får adoptera barn för att barnet skulle bli mobbad..
Så skulle jag vilja påstå att det är på grund av just er som barnet i så fall skulle råka ut för mobbning.
Sluta upp att vara trångsynt.
Det finns inga rätt och fel, det är ett idiotiskt påhitt utav människan.
Se på världen omkring dig med vidsynthet och ha ett fördomsfritt sinne så skulle ingen människa någonsin behöva bli utsatt för mobbning.
Denna planet är till för oss alla och ingen människa har mer rätt till att ta för sig utav den än någon annan.
That´s it.


Kommentarer
Postat av: Lena Nilsson

Kloka ord!!

2011-05-17 @ 12:32:35
URL: http://leenaas.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Haha åh tack, vad roligt! Men håller det i 6 veckor så är det ju värt om man frågar mig ;)

2011-05-17 @ 16:15:23
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: ♥Essey♥

Grym blogg =D<3

2011-05-17 @ 16:46:06
URL: http://esseys.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0