En dikt om droger.

Du fångade mig, Vidriga Häxa.

Du förhäxade mitt sinne, tog den i din makt.

Du ville leka Gud, det där påhittade.

Du sa till mitt sinne, känn doften av den doft som inte finns.

Du sa till mitt sinne, känn smaken av den smak som inte finns.

Du sa till mitt sinne, se synen av den syn som inte finns.

Du sa till mitt sinne, lyssna på ljudet av det ljud som inte finns.

Du sa till mitt sinne, känn känslan av den känsla som inte finns.

Du sa till mitt sinne, tolka signalerna av dom signaler som inte finns.

Du hade kontrollen.

Du skratta, du njöt.

Ditt förvridna ansikte hade ett äckligt flin.

Du ville leka Gud, det där påhittade.

 

Vidriga Häxa, Du försöker än idag.

Du vill tillbaka till tronen, där du kunde leka Gud.

Men,

Jag kan läsa Dina tankar.

Jag har återfunnit min själ, den själ som talar om för mig vad du tänker.

Min själ som talar om för mig när du försöker fördärva mitt sinne.

Du, Vidriga Häxa har förklarat ett livslångt krig mot mig.

Men vet Du vad.

Jag har segrat.

Fattar du, Vidriga Häxa.        

Segern är redan Min,

Och jag kommer gå som en segrare med huvudet högt till den dag min Väg tagit slut.


/Katja♥


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är bra Katja . Ta kontroll över den vidriga "häxan". Kämpa på!! Kram

2011-03-21 @ 19:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0